Sarhoş Bekir'in başını kaşıyacak vakti yok

Yayın Tarihi : 15 Ocak 2016
2637
Yaygara 70 oyunundaki Sarhoş Bekir tiplemesiyle şöhreti yakalayan Şefik Döğen; tiyatro, fotoroman, sahne ve film çalışmalarına yetişemiyor.

 

«YAYGARA 70» piyesinin «Sarhoş Bekir»i Şefik Döğen'ın umarız şu sıralar başı kaşınmaz. Kaşınırsa yandı! Çünkü bugünlerde başını kaşıyacak zamanı yok!

3 Mart 1947'de Sinop'un Ayancık ilçesinde doğan Şefik Döğen'in 23 yıla sığan ilgi çekici bir hayat hikayesi var... 

Şefik Döğen'in Sarhoş Bekir tiplemesi çok sevildi.PTT memuru Refik Döğen'in tek oğlu olan Şefik, tiyatroya «patron» olarak başlamış. Samsun'da bir tiyatro kurup, «Vatandaş» oyununu oynamaya başlamış. Sonra bir gün vapura atladığı gibi İstanbul'un yolunu tutmuş. Cebinde 25 lira, içinde umut, basmış ayağını İstanbul'un altın olduğu söylenen taşına toprağına. 

Daha ilk adımından itibaren de çetin günler birbirini kovalamaya başlamış. Konservatuvarda okurken okul dışında ayakkabı boyacılığı yapmış Şefik Döğen, bir sürü işe girip çıkmış.

Yalnız bu giriş çıkışlar içinde konservatuvardan da ayrılmış. Sonra Dormen Tiyatrosu'na girmiş, 1965 yılında ODTÜ Tiyatro Festivali'nde «En İyi Karakter Oyuncusu» ödülünü kazanmış. Türkiye'de Fransız filmcilerinin Fransa televizyonu için çevirdikleri «Çarıklı Türk» filminde başrolü oynamış ve en sonunda «7 Adım Sonra» filmiyle Yeşilçam'a girmiş. Bugüne kadar 14 filmle, 6 fotoromanda oynamış. Şimdi de «Yaygara 70» piyesinin popüler tiplerinden Sarhoş Bekir'i İstanbul'un ünlü gazinolarının birinde «Vatandaş Bekir» adı altında sahneye çıkarıyor, yani şovmenlik yapıyor. Şefik Döğen'in şovu için Erol Günaydın bir metin yazmış, mizansenleri Haldun Dormen vermiş, müziği de Oğuz Zulik yapmış.

Şefik Döğen, Vatandaş Bekir filminde Arzu Okay ile..."Piyesin «Sarhoş Bekir»i niye sahnede 'vatandaş' oluyor?" diyeceksiniz. Şefik Döğen'in Dormenler'in kulisindeki lakabı «Vatandaş» da onun için...

İşin garip olan yanı ne biliyor musunuz? Bugüne kadar Şefik Döğen'in yaptığı 14 filimde de rolünün çizgisi, rahmetli Suphi Kaner'in beyazperdede canlandırdığı rolleri andırıyor. Bu gerçeği sinemamızın prodüktörleri içinde ilk fark eden Osman Seden oldu ve «Her Günaha Bir Kurşun» adıyla çevirmeye başladığı eski «Namus Uğruna»da Suphi Kaner'in oynadığı rolü Şefik Döğen'e verdi.

(Ses Dergisi - 9 Mayıs 1970)